Campania InfoCons și MasterCard: Cei mai norocoși dintre câștigători au primit câte 57.500 lei pentru simplul gest de a plăti cu cardul

18.04.2015

·        În cadrul campaniei „Plătește cu cardul tău MasterCard sau Maestro! Cere bonul fiscal și noi te premiem!”, organizată de  InfoCons și MasterCard, au fost oferite premii în valoare totală de peste 1,7 milioane lei

·       În luna martie a avut loc ultima extragere din cadrul campaniei, în cadrul căreia au fost acordate trei premii speciale în valoare de 57.500 lei

·         19 din 20 câștigători au declarat că utilizează cardul pentru orice tip de cumpărături

·        În pofida infrastructurii reduse de acceptare a cardurilor în mediul rural, 12,7% dintre câștigătorii campaniei provin din această zonă

·         Muntenia este regiunea țării cu cei mai mulți câștigători, precum și cu cei mai activi utilizatori ai cardurilor la cumpărături

BUCUREȘTI, 18 aprilie 2016 – Mai multe tranzacții cu cardul în valoare de 0,89 lei, aferente prețului unui bilet de călătorie în transportul public din Sibiu, au fost desemnate câștigătoare în urma tragerilor la sorți din cadrul campaniei Plătește cu cardul tău MasterCard sau Maestro! Cere bonul fiscal și noi te premiem!”, organizată de InfoCons și MasterCard. Cele mai mari premii au fost oferite în urma extragerii speciale de primăvară din luna martie, care a marcat și finalul campaniei, când mai mulți norocoși au câștigat premii în valoare de 57.500 lei fiecare. Campania s-a derulat în perioada mai - decembrie 2015, plățile cu cardurile MasterCard și Maestro fiind automat înscrise în cursa pentru premii în valoare totală de 1,7 milioane lei. 

Un sondaj derulat în rândul câștigătorilor a arătat faptul că cei mai mulți dintre aceștia utilizează cardurile pentru plăți în mod frecvent, 94% dintre ei afirmând că îl folosesc pentru orice tip de cumpărături, în timp ce mai puțin de 4% dintre ei afirmă că folosesc cardul doar pentru cumpărăturile de valori mari. Acest aspect relevă o transformare a mentalității consumatorilor din România, care încep să perceapă beneficiile utilizării cardului ca instrument cotidian de plată.

În pofida slabei penetrări a serviciilor bancare în zona rurală, 12,7% dintre câștigători provin din acest mediu. Mai mult, trei sferturi dintre ei au afirmat că realizează plăți cu cardul de câteva ori pe săptămână, iar 96% că plătesc orice tip de cumpărături cu cardul, ceea ce relevă potențialul uriaș al acestei zone, în materie de acceptare a serviciilor financiare moderne.

„Am inițiat acest proiect convinși că putem valorifica potențialul pieței locale, în contextul în care plățile cu cardul în România se aflau la un nivel de trei ori mai mic decât media UE, și vrem să le mulțumim autorităților și reprezentanților sectorului public, pentru că au susţinut demersul nostru, în care au fost implicate milioane de români pe parcursul anului trecut. Ne-am propus să stimulăm utilizarea la nivel cotidian a cardurilor pentru plăți, și să promovăm tehnologia contactless, și credem că am reușit – un studiu Omnibus derulat în decembrie pentru MasterCard arată că numărul celor care plătesc zilnic cu cardul a crescut cu 45% în decembrie, față de debutul campaniei, iar numărul celor care efectuează plăți contactless a crescut cu 160%, în același interval. Impactul campaniei a fost uriaș și ne confirmă optimismul cu privire la evoluția comportamentului consumatorului local către gestul normal de plată cu cardul, specific țărilor dezvoltate din Europa”, a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager pentru România în cadrul MasterCard.

„Suntem foarte bucuroși de atenția generată de această campanie, precum și de impactul pozitiv pe care l-a avut, la nivelul consumatorilor. Credem că astfel de campanii au un efect semnificativ, mai ales în România, în ceea ce privește punerea bazelor educației financiare elementare. Ne dorim să avem și în țara noastră un comportament financiar al consumatorilor informat, educat și responsabil, și deși ne aflăm la început de drum, iată că avem primele semne ale migrării către o9atitudine,” a afirmat Sorin Mierlea, președinte Asociația – InfoCons.

Din punct de vedere regional, cei mai mulți dintre câștigători sunt din Muntenia (45%), ceea ce confirmă polarizarea plăților cu cardul în zona Capitalei. În același timp, potrivit răspunsurilor câștigătorilor, Muntenia este și una dintre cele mai active regiuni în ceea ce privește utilizarea cardurilor, 42% dintre aceștia afirmând că efectuează cel puțin o plată pe zi cu cardul. Muntenia are și cea mai mare pondere a utilizatorilor tehnologiei contactless din totalul câștigătorilor, o treime dintre cei premiați spunând că sunt adepți ai acestei metode de plată.

Avansul tehnologiei de plată contactless în 2015 a fost însă foarte vizibil la nivelul tuturor câștigătorilor desemnați de extragerile la sorți din cadrul campaniei – ponderea celor au declarat că efectuează plăți contactless a fost cu 50% mai mare la finalul anului, prin comparație cu nivelul înregistrat în primăvara anului 2015, la debutul campaniei.

Aproape 40% dintre câștigători au peste 45 ani, ceea ce arată că educația financiară în ceea ce privește beneficiile plății cu cardul dă roade.  Deși tinerii cu vârsta sub 24 ani sunt cei mai puțini la număr dintre câștigători (3,4% din total), ei sunt cei mai activi în utilizarea cardurilor, 48% dintre aceștia afirmând că efectuează plăți cu cardul în fiecare zi.

Câștigătorii campaniei au afirmat că principalele motive pentru care aleg plata cu cardul constau în confortul și utilitatea acestui comportament de plată – aproape 40% spun că folosesc cardul pentru că este mai util decât alternativa banilor cash, iar o treime admit că nu se simt confortabil sau în siguranță atunci când poartă numerar asupra lor.

InfoCons și MasterCard au derulat în perioada mai – decembrie 2015 campania “Plătește cu cardul tău MasterCard sau Maestro! Cere bonul fiscal și noi te premiem!”, alăturându-se eforturilor autorităților dedicate creșterii gradului de fiscalizare a economiei. Fiecare tranzacție efectuată cu cardul MasterCard sau Maestro a fost înscrisă automat şi gratuit în cursa pentru premii, având astfel șanse duble de a fi recompensate - atât în cadrul campaniei organizate InfoCons și MasterCard, precum și în cadrul Loteriei Bonurilor Fiscale, organizate de Ministerul Finanțelor Publice.

Campania desfășurată de InfoCons și MasterCard, “Plăteşte cu cardul tău MasterCard sau Maestro! Cere bonul Fiscal şi noi te premiem!”, a avut obiectivul de a crește gradul de conştientizare a cetăţenilor în ceea ce priveşte beneficiile plății cu cardul și solicitarea bonului fiscal pentru un produs sigur.

Regulamentul campaniei poate fi consultat la adresele www.plateste-cu-cardul.ro și  www.mastercard.ro/promotii

Despre Asociația – InfoCons

Asociația – InfoCons (www.infocons.ro) a fost înfiinţată în anul 2003 pentru a veni în întâmpinarea nevoilor consumatorilor din România. Principalul obiectiv strategic al Asociația – InfoCons, cât şi al mişcării de protecţie a consumatorilor la nivel european şi mondial, este educarea şi informarea cetăţeanului. Până în prezent a desfăşurat şi desfăşoară o activitate neîntreruptă, bucurându-se de recunoaştere naţională şi internaţională, fiind membră în diferite organizaţii, comisii consultative ale autorităţilor, grupuri de lucru, parteneră în programe naţionale şi internaţionale.

Asociația – InfoCons este unica organizație din România membră cu drepturi depline în Organizația Mondială Consumers International (C.I.).

Despre MasterCard

MasterCard (NYSE: MA), www.mastercard.com, este o companie de tehnologie în industria globală de plăți. Operăm cea mai rapidă rețea de procesare a plăților din lume, oferind un liant între consumatori, instituții financiare, comercianți, autorități și companii din peste 210 țări și teritorii. Produsele și soluțiile MasterCard fac activitățile zilnice de comerț – cum ar fi cumpărăturile, călătoriile, derularea unei afaceri sau managementul finanțelor – mai simple, mai sigure și mai eficiente pentru toată lumea. Urmăriți-ne pe Twitter: @MasterCardNews, participați la discuțiile depe blogul Beyond the Transaction și înregistrați-vă pentru cele mai noi știri pe Engagement Bureau.